سینما چیست!

دسته: سینما و تئاتر
سینما چیست!

Dudley Andrew در این کتاب خود به تشریح پاسخ سوال معروف Andre Bazin می‌پردازد. وی ایده خود را در ارتباط با سینما با نگاهی رو به عقب و تا نزدیکی قرن تعالی چشمگیر سینما ، بیان می‌دارد.
این کتاب که توسط یکی از برجسته‌ترین محققان حوزه فیلم و سینما نوشته شده است، امتیاز و برتری‌های سینما را نسبت به جذابیت‌های سرگرمی‌های صوتی بصری، نشان می‌دهد. سینما آخرین هنر و به عبارت دیگر هفتمین هنر است. در میان هنر‌های دیگر سینما تنها هنری است که نه تنها شش هنر دیگر را به خدمت گرفته بلکه به گونه‌ای توانسته است آنها را نیز اعتلا ببخشد. نویسنده بدون اینکه سینما را به صورت مجرد و باستانی در نظر بگیرد، آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. وی در این کتاب به بررسی موسسات سینمایی و جایگاه اجتماعی سینما پرداخته و در این مسیر از ویژگی‌ها و نمونه‌های موجود در فیلم‌های کلیدی استفاده می‌نماید. علاوه‌براین، نویسنده تاریخچه‌ای از ایده ایجادکننده سینما به‌عنوان یک حرفه عالی و پرطرفدار در زمان‌های گذشته تا به امروز، ارائه می‌دهد.
سال انتشار: 2010  |  182 صفحه  |  حجم فایل: 6 مگابایت  |  زبان: انگلیسی

What Cinema Is!: Bazin’s Quest and its Charge
نویسنده
Dudley Andrew
ناشر
Wiley-Blackwell
ISBN10:
1405107596
ISBN13:
9781405107600

 

قیمت: 16000 تومان

خرید کتاب توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود فایل کتاب در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها:  

عناوین مرتبط:


What Cinema Is! offers an engaging answer to Andre Bazin's famous question, exploring his 'idea of cinema' with a sweeping look back at the near century of Cinema's phenomenal ascendancy. Written by one of the foremost film scholars of our time Establishes cinema's distinction from the current enthusiasm over audio-visual entertainment, without relegating cinema to a single, older mode Examines cinema's institutions and its social force through the qualities of key films Traces the history of an idea that has made cinema supremely alive to (and in) our times


ارسال دیدگاه


 (الزامی)  (الزامی)
ایمیل شما نزد مدیر سایت محفوظ بوده و برای عموم نمایش داده نخواهد شد.