مجموعه آموزشی تکنیک‌های طراحی Scott Robertson

دسته: طراحی و نقاشی، فروشگاه، مجموعه‌های طراحی صنعتی، مجموعه‌های طراحی و نقاشی، مجموعه‌های گرافیک و انیمیشن، مجموعه‌های هوانوردی و مهندسی هوافضا

Scott Robertson یک هنرمند مفهومی آمریکایی است که در آپریل سال 1990 از دانشگاه مرکز هنر طراحی به عنوان شاگرد ممتاز در دوره کارشناسی و در رشته طراحی حمل‌و‌نقل فارغ‌التحصیل شد و به همراه دوست خود Neville Page در روز بعد از فارغ‌التحصیلی، یک شرکت طراحی محصول را در سان‌فرانسیسکو تاسیس کرد.
در آن‌ زمان مشتریان این شرکت، شرکت‌های Kestrel، Giro Sport Design، Nissan، Volvoو Yamaha به شمار می‌آمدند.
او در سال 1995 برای تدریس طراحی و طراحی صنعتی به شهر Vevey سوئیس در مرکز هنر اروپا نقل مکان کرد و تا اواسط سال 1996 به این کار مشغول بود. وی در بازگشت از اروپا، با شرکتهای مهمی از جمله BMW subsidiary Design-works/USA، Raleigh Bicycles، Toys Mattel، Nike، Rock Shox، استودیوی Angel ، استودیوی Fiat، و نیز با استیون اسپیلبرگ در فیلم Minority Report بخاطر طرح‌های مربوط به وسایل حمل و نقل همکاری نمود.
بدون شک اسکات رابرتسن یکی از طراحان قهار نسل جدید به شمار می‌آید و طرح‌های مبتکرانه او پلی رابط میان شکاف طراحی‌های افسانه‌ای امروز و علم فردا ایجاد کرده است. توجه او به جزئیات، بسیار منحصر به فرد است اما او کسی نیست که تمام این نوآوری‌ها را برای خود حفظ کند. او همواره توجه خاصی به آموزش دانش خود به دیگران داشته که این علاقه، او را به یکی از مدرسان برتر در زمینه هنر سنتی و دیجیتال تبدیل کرده است. اخیرا Scott شرکت Design Studio Press را راه‌اندازی کرده که به چاپ کتاب‌ها و تولید مجموعه‌های آموزشی و الهام‌بخش می‌پردازد.
Scott در مجموعه‌ای بی نظیر با عنوان تکنیک‌های طراحی، تکنیک‌های اساسی طراحی را هنگامی که خود او وسایل نقلیه مختلف را طراحی می‌کند و از آن استفاده می‌کند را شرح می‌دهد. این مجموعه که شامل 6 آموزش طراحی فرم اصول پرسپکتیو، طراحی خودرو، طراحی هواپیما، طراحی هاورکرافت و فضاپیما، خلق محیط‌های بی‌نظیر و رندرینگ طراحی صنعتی می‌باشد، علاقه‌مندان را بطور اثربخشی با طراحی سه بعدی آشنا می‌سازد.
این 6 مجموعه آموزشی که هر کدام به یک موضوع در زمینه طراحی وسایل نقلیه اختصاص داده شده است با تلاش گروه بر بالهای کتاب گرد‌آوری شده و به همه علاقه‌مندان طراحی تقدیم خواهد شد.

معرفی موضوعات آموزش داده شده در این مجموعه:

طراحی فرم اصول پرسپکتیو
این آموزش، اصول طراحی پرسپکتیو یک، دو و سه نقطه‌ای را معرفی می‌کند و بینندگان را از طریق تمرینات مورد نیاز جهت کسب مهارت‌های لازم در نقاشی اشکال مصنوعی به سبک مخصوص همان اشکال هدایت می‌کند. این آموزش به عنوان یک درس برای مبتدیان و یا ایجاد یک بازبینی و نوآوری برای حرفه‌ای‌ها مناسب است. Scott اصول ساختمان شکل را آموزش می‌دهد، اصولی که او هنگام طراحی‌های پیشرفته وسایل نقلیه از آنها استفاده می‌کند. در این آموزش طراحی شبکه‌ها و بیضی‌های FreeHand پرسپکتیو به اساس استراتژی ساختمان شکل تبدیل شده است. این آموزش با طراحی سطوح منحنی پیچیده به پایان می‌رسد که در حقیقت به بلو‌ک‌های ساختاری برای وسایل نقلیه در آموزش‌های Scott تبدیل شده است.
چگونگی طراحی خودروها
Scott در این آموزش، تکنیک‌های اساسی طراحی را که هنگام طراحی خودروها از آنها استفاده می‌کند، شرح می‌دهد. این درس با یک نگاه جزئی به برخی از طراحی‌های خودرو Scott در گذشته و استراتژی‌های به‌کار گرفته شده در طراحی آنها آغاز می‌شود. سپس Scott تکنیک‌هایش را در رابطه با اجرای نمای پرسپکتیو و تناسب‌ یک خودرو شرح می‌دهد. بعد از گام‌های اجرای این اصول، در گام‌های بعدی او سه خودرو را در نماهای پرسپکتیو متفاوت طراحی می‌کند. این آموزش یک معرفی قوی برای طراحی خودروهایی با طرح مخصوص به خود در پرسپکتیو به شمار می‌آید؛ که این کار با تمرکز بر مهارت‌های اصولی طراحی صورت می‌گیرد.
طراحی هواپیما
Scott در این آموزش، اصول تکنیک‌های طراحی را که هنگام طراحی هواپیما از آنها استفاده می‌کند، شرح می‌دهد. این درس با یک نگاه جزئی به برخی از طراحی‌های هواپیمای Scott در گذشته و استراتژی‌های به‌کارگرفته شده در طراحی آنها آغاز می‌شود. سپس Scott تکنیک‌هایش را در رابطه با اجرای نمای پرسپکتیو و تناسب‌ یک جفت از هواپیماهای ساده شرح می‌دهد. سپس سه هواپیمای دیگر را در سه نمای پرسپکتیو متفاوت طراحی می‌کند. و در آخر طراحی‌های صورت گرفته برای رسیدن به طراحی نهایی، اصلاح و بازبینی می‌شود. این آموزش یک معرفی قوی برای طراحی هواپیماهای با طرح مخصوص به خود در پرسپکتیو به شمار می‌آید؛ که این کار با تمرکز بر مهارت‌های اصولی طراحی صورت می‌گیرد.
چگونگی طراحی هاورکرافت و فضاپیما
Scott در این آموزش، اصول تکنیک‌های طراحی را که هنگام طراحی هاورکرافت و فضاپیما از آنها استفاده می‌کند، شرح می‌دهد. این درس با نگاه سریع بر چندین طراحی از ماشین‌های هاورکرافت Scott در گذشته و استراتژی‌های به‌کارگرفته شده در طراحی آنها آغاز می‌شود. سپس Scott تکنیک‌های خود را در طراحی یازده وسیله نقلیه پرنده در سبک طراحی مخصوص به خود شرح می‌دهد. او روش خود را در طراحی با خودکار ballpoint و طراحی با خودکار chisel-tip و طراحی با مداد شرح می‌دهد. این آموزش یک معرفی قوی برای طراحی هاورکرافت‌ها و فضاپیماهای با طرح مخصوص به خود در پرسپکتیو به شمار می‌آید؛ که این کار با تمرکز بر مهارت‌های اصولی طراحی صورت می‌گیرد.
خلق محیط‌های بی‌نظیر
Scott در این آموزش، تکنیک‌های مارکر، اسکچ(طرح اولیه) و اختلاط رنگ‌ها را که هنگام خلق نقاشی‌های محیط بی‌نظیر خود در نرم افزار Adobe Photoshop از آنها استفاده می‌کند، معرفی می‌کند. این فرآیند با اسکچینگ (ایجاد طراحی دستی خام و بدون جزئیات) اشکال متنوع با مارکرهای خاکستری گرم بر روی کاغذهای Vellum و Mylar آغاز می‌شود. بعد از آنکه Scott هشت طرح از این طرح‌های اولیه سریع را کامل و بررسی کرد، طرح‌های اولیه را برای ساخت پالت‌های رنگی منحصر‌به‌فرد و ترکیب آنها در Adobe Photoshop پوشش می‌دهد. برای اتمام فرآیند، Scott به صورت دیجیتالی نه طرح از ترکیب‌ها را نقاشی می‌کند. در طول اجرای نقاشی‌های سریع محیط، Scott درباره استراتژی‌های روشنایی، ترکیب، پرسپکتیو خطی و پرسپکتیو جوی به بحث می‌پردازد.
رندرینگ طراحی صنعتی – دوچرخه – به‌علاوه مطالب اضافی (فایل‌های منبع)
Scott در این آموزش همه تکنیک‌های رندرینگ طراحی صنعتی که در Adobe Photoshop® وجود دارد را پوشش می‌دهد. او به سرعت اسکچینگ نمای پیش‌بینی (Draft) را شرح می‌دهد قبل از آنکه رندرینگ یکی از طرح‌های اولیه را برای رسیدن به یک سطح عکس واقعی بررسی کند. در طول رندرینگ دوچرخه، Scott در رابطه با اصول روشنایی و استراتژی‌های انعکاس برای نشان دادن مواد و رنگ‌های متنوع بحث می‌کند.
این آموزش تمام مراحل موجود در Adobe Photoshopبرای تبدیل کردن طرح‌های اولیه به اشیا بسیار واقعی را نمایش می‌دهد.

مشخصات صدا و تصویر:

720×480 | PAL VOB 8200 Kbps 25.000 fps | AC-3 2.0 192 Kbps | زبان: انگلیسی

  • تمامی محتویات موجود در این بسته جامع به زبان اصلی و با فرمت PDF می‌باشند که برای سهولت کار کاربران نرم‌افزارهای مرتبط برای نمایش فایل‌ها نیز در این مجموعه گنجانده شده است.
  • این مجموعه با بسته‌بندی زیبا و شکیل، درب منزل شما عزیزان تقدیم خواهد شد و مبلغ آن به مامور پست تحویل داده می‌شود.
  • خرید نقدی شامل پنج درصد تخفیف بوده و سفارش شما سریعتر و توسط پست پیشتاز ارسال می‌گردد. در صورت تمایل به استفاده از مزایای خرید نقدی، سفارش خود را ثبت نمائید تا پس از تماس واحد فروشگاه با شما، هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد.

تصاویر جلد برخی از محتویات این مجموعه:







دیدگاه ها ۴ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است.
  1. سلام خسته نباشید با عرض پوزش نمیشه کتابها رو دانلود کرد قادر به خرید نیستیم.

  2. با عرض سلام وخسته نباشید این کتابها را کجا می توان تهیه کرد

  3. سلام . مطالب خیلی خوب و جذاب بودن مرسی

  4. بسیار ممنونیم از تلاش های شما . چون کارهای اقای رابرتسون بسیار شاخ و بی نظیر هستند

ارسال دیدگاه


 (الزامی)  (الزامی)
ایمیل شما نزد مدیر سایت محفوظ بوده و برای عموم نمایش داده نخواهد شد.